søndag den 3. juli 2011

2. og 3. juli - afrejse

Lørdag morgen startede med at de sidste ting blev pakket ned og huset blev gjort klar. Derefter gik turen ind for at hente Sanne og Lisa, så vi kunne komme til Musik ved Noret, en musikfestival i Munkebo. Vejret var dårligt og det regnede en del, derfor smuttede vi forbi Bilka og fik investeret i et par gummistøvler til Bianca. Da vi ankom var Kato allerede gået på scenen. Lene og Søren ankom og vi fik vi hørt lidt 80’er musik og Sing Sing Sing. Da Sing Sing Sing var færdige med at spille fik vi beskeden at festivalen blev lukket, da der ikke var flere penge at betale kunstnerne med.
Da dagen jo var sat af til hygge og oplevelser med Sanne og Lisa endte vi derfor med at tage ud og spise og i biografen og se Pirates of the Caribian 4, så det endte med at blive rigtig hyggeligt og ikke mindst en noget tørre oplevelse end festivalen. Da det var en helaftensfilm nåede vi ikke det planlagte tog omkring kl 1, men endte i stedet med at komme med det omkring 3.30. Da København var plaget at oversvømmelser kørte toget uden om hovedbanegården og direkte til Kastrup.
Vi fik spist lidt mad i lufthavnen og da vi skulle boarde fik vi at vide at ikke alle kunne komme med flyet mod Manchester, da det fly vi skulle have været med havde tekniske problemer, og vi i stedet skulle med et mindre fly. Derfor endte vi med at blive en times tid forsinket og da vi kun havde en time til at skifte fly i Manchester begyndte panikken stille og roligt at melde sig. Vi fandt dog hurtigt ud af at alle os der kom af sted først skulle til Chicago, så der ville blive taget af os når vi ankom.
Det skulle derfor gå stærkt, da vi landede. De havde ikke kunnet give os boarding pas i København til turen videre, så det var super service, der blev udvist i Manchester, da alle skulle have boardingpas, igennem sikkerhedskontrol og ombord på flyet.
Puha for en flyvetur. 8 timer i et meget lille fly er altså hårdt at klare, og når de så endda glemmer at give os mad, så får en træt Bianca altså ondt af sig selv. Vi sad 3 ved siden af hinanden og madvognene fra begge ender af flyet løb så tør for mad lige ved os. Selvom de sagde de vendte tilbage glemte de det igen. Men det lykkedes da til sidst at få den obligatoriske fly mad.

Da vi så skulle have vores bil i Chicago lufthavn måtte vi igennem 3 biler før det lykkedes at få en med os. Den første var gået i stykker. Man kunne ikke justere sædet frem og tilbage og da vi jo ikke er vildt høje kunne vi simpelthen ikke nå pedalerne, som sædet var indstillet. Bil nr. 2 eksisterede slet ikke på parkeringspladsen. Dvs. den var der ifølge computeren, men ikke fysisk. Det lykkedes dog til sidst at få en bil med os.
Lige nu sidder vi på hotellet og da vi kun har sovet en 4-5 timer siden lørdag morgen, er det vist ved at være sengetid for os. Kl. er her lokal tid ca. 19.30, så mon ikke vi kan få indhentet noget af den tabte søvn.